تالک و خاصیت دی الکتریک در قطعات

یک کانی دگرگون از رده سیلیکاتها که از سیلیکات منیزیم هیدراته( آبدار) تشکیل شده‌است و دارای ساختار صفحه ای و ورقه ای  با فرمول شیمیایی Mg3Si4O10(OH)2 .طبق جدول سختی موس این کانی  در پایین جدول قرار دارد و نرم‌ترین کانی است و می‌توان با ناخن روی آن خراش ایجاد کرد. ورقه‌های کوچک تالک قابل انعطاف ولی غیرقابل ارتجاع است، هادی خوبی برای حرارت نیست و هنگامی که آن را لمس می‌کنیم احساس می‌کنیم که چرب است. دارای رنگ اغلب سفید مایل به طوسی تا سبز، زرد، کرم، قهوه‌ای، سبز و آبی است. این کانی در آب حل نمی‌شود ولی بسیار کم در کانی‌های اسیدی حل می‌شود و در شعله ذوب نمی‌شود.

    تالک بصورت طبیعی چرب است و علت آن وجود منیزیم است لذا تالک هایی که در طبیعت دارای رگه های از آهک  و کربنات باشند( بین 0/5 تا 5%) خشک تر بوده و انعطاف کمتری بدلیل چربی کمتر دارند، لذا ارزش کمتری از نظر قیمت درصنایع دارند . هنگامی که تالک با مقدار کمی اسید کلریدریک یا سولفوریک تماس پیدا می کند اگر دارای آهک باشد می توان از جوشش آن به ناخالص بودن آن پی برد و هر په قدر این جوشش کمتر باشد ارزش طبیعی و قیمت تالک بیشتر است. تالکهای سفید به مراتب گران تر از تالکهای تیره هستند هرچند نوع تالک ،با توجه به سفیدی یا تیرگی و نیز خالص و ناخالص بودن آن در صنایع مهم است.

  از مصارف پودر تالک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • در صنایع رنگ ساختمانی و پوششهای خودرویی و صنعتی.
  • در صنایع پلیمر و پلاستیک سازی وتولید کابل برقو بیشترین مصرف آن به دلیل مقاومتی که در برابر حرارت و الکتریسیته دارد درساخت سطح میز آزمایشگاه‌ها و صفحه‌تقسیم برق
  • درصنایع کائوچو، صنایع سرامیک، تولید مواد چرب و روان کننده
  • از گل‌سرشور که درصد تالک آن بالا باشد و رنگ آن خاکستری مایل به سبز است در تهیه صابون، صفحه ‌تقسیم برق، مدادهای مومی (مانند مداد ابرو)، سینک، اجاق (کوره) استفاده می‌شود.
  • در تولید کاغذ
  • از گریدهای یسیار خالص آن در تهیهپودر بچه، لوازم آرایشی صورت و دست.
  • به عنوان روان‌کننده وگچ مخصوص صنایع جوشکاری و فلزکاری
  • به عنوان ماده خشک‌کننده برای بازیکنانبسکتبال استفاده می‌نمایند
  • در صنایعسرامیک و لعاب‌ کاری از تالک برای کنترل دمای ذوب استفاده می‌شود

همکار عزیز، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موجودی، قیمت و آنالیز پودر میکرونیزه مورد نظر خود، با شماره ها و راه های ارتباطی زیر تماس حاصل بفرمایید :

شرکت زمین کاو
www.zaminkav.com
info@zaminkav.com
تلفن: 3-88385541-021
فکس: 88385096-021

موبایل شرکت: 09365077781

کلمات کلیدی :تالک، Talc، دی الکتریک،تالک سفید