خواص فیزیکی گوناگون تالک

در برخی کاربردها، خواص فیزیکی تالک مد نظر است و طبیعت شیمیایی آن، نقش اندکی بازی می‌کند. معیار مهم استفاده از تالک در کاربردهای صنعتی، به صورت زیر می‌باشد

خواص گرمایی: از آنجایی که در تالک، هم فلز و هم آب، وجود دارد، از این رو، خواص گرمایی این ماده، می‌تواند مورد توجه باشد. مشابه فلزات این ماده سریعاً گرم می‌شود و سپس، مانند آب، حرارت برای مدت طولانی در آن، باقی می‌ماند. این رفتار غیر نرمال، به دلیل وجود گرمای ویژه‌ی بالا و رسانایی گرمایی ضعیف، در این ماده، ایجاد می‌شود. گرمای ویژه‌ی بالا، به معنای این است که برای یک افزایش دما، یک توده‌ی تالک، می‌تواند مقادیر بالایی از گرما را جذب کند در حالی که رسانایی گرمایی ضعیف، بدین معناست که جذب حرارت در این ماده آهسته نیست و به سرعت انجام می‌شود. رسانایی گرمایی حتی در زمانی که تالک، آتش می‌گیرد، کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

خواص آتش گیری: تالک می‌تواند تا دمای 1300 درجه‌ی سانتیگراد، در برابر حرارت، مقاومت کند. در این دما، مولکول‌های به طور کامل از داخل ساختار این ماده خارج می‌شود و بخشی از سیلیس موجود در ساختار، به صورت سیلیس آزاد در می‌آید. این مسئله موجب می‌شود تا تالک، به کلینوانستئاتیت (clinoenstatite)  تبدیل شود. این ماده سخت است و یک ماده‌ی زود ذوب است. در دمای 1557 درجه، این ماده به فورستریت و سیلیس، تبدیل می‌شود. این ماده دارای مقاومت الکتریکی، استحکام کششی، استحکام فشاری و استحکام ضربه‌ی بالا می‌باشد. میزان آب پایین، موجب می‌شود تا میزان شرینکیج تالک در حین حرارت دیدن، اندک باشد.

همکار عزیز، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موجودی، قیمت و آنالیز پودر میکرونیزه مورد نظر خود، با شماره‌ها و راه‌های ارتباطی شرکت تماس حاصل بفرمایید: