پودر تالک در لوازم آرایشی

پودر تالک در لوازم آرایشی کاربرد های فراوانی دارد و دلیل آن خواص مهم این ماده معدنی تلقی میشود. تالک ماده ای معدنی، خالص، بی بو و عاری از مواد سمی می باشد که ریزترین پودرها از آن ساخته می شود از این رو به طور گسترده ای در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

ویژگی های طبیعی تالک باعث پایداری بافت ماده آرایشی، ماندگاری بالای آن روی پوست و ضد آب بودن آن می شود و همچنین خاصیت جاذب آن می تواند جذب روغن، رطوبت و عرق تولید شده توسط پوست را ایجاد کند. علاوه بر آن پودر تالک برای صورت می تواند به عنوان یک پوشش دهنده خوب برای منافذ باز پوست عمل کند.

امروزه از پودر تالک بهداشتی بیشتر در تولید لوازم آرایشی استفاده میشود. اگر پوست شما خشن، زبر و خشک است می توانید به پودر تالک اعتماد کنید. به خاطر اینکه پودر تالک خواص لیز و چرب کنندگی دارد. این دانه های سفید معدنی روی پوست می لغزند و باعث ایجاد نرمی و لطافت آن می شوند. به عبارتی میتوان گفت تالک برای پوست زیانی نداشته و به دلیل اینکه ترکیباتی طبیعی دارد موجب بهبود پوست نیز میشود. پودر تالک در پنکیک ،کرم پودر ،سایه چشم و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.  از دیگر کاربردهای این ماده معدنی میتوان به صنایع غذایی مثل برنج و آدامس، تولید انواع قرص های دارویی، پودر بچه و … اشاره کرد. خنثی بودن پودر معدنی تالک از لحاظ شیمیایی باعث شده که به عنوان یک فیلر بسیار عالی مورد توجه صنایع داروسازی قرار گیرد.